Μαθησιακες Δυσκολιες: Προβλημα η “Υπερβολη”

Μαθησιακες Δυσκολιες: Προβλημα η “Υπερβολη”;

Τζογάνη Δ. Θεοδώρα - Λογοθεραπεύτρια Επιστ. Υπεύθυνη του Κέντρου Ειδικών Θεραπειών “Λογόραμα”

Ο όρος Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.) χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει ένα ευρύ φάσμα δυσκολιών οι οποίες κάνουν την εμφάνισή τους με την είσοδο του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο, καθώς πρόκειται για δυσκολίες που σχετίζονται με τη μαθησιακή διαδικασία. Το παιδί με Μ.Δ., δηλαδή, δυσκολεύεται σε κάποιους ή ακόμη και σε όλους τους παρακάτω τομείς:

• Στην κατανόηση του γραπτού λόγου
• Στην παραγωγή του γραπτού λόγου
• Στην ανάγνωση
• Στην ορθογραφημένη γραφή και
• Στα μαθηματικά

Η «εικόνα» ενός παιδιού με τέτοιου είδους δυσκολίες συχνά οδηγεί τόσο τους γονείς όσο και αρκετούς εκπαιδευτικούς να το χαρακτηρίζουν ως «αφηρημένο παιδί», «αδιάφορο», ότι απλώς «δεν παίρνει τα γράμματα» ή ακόμη και ως «τεμπέλικο παιδί». Αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί με Μ.Δ. δυσκολεύεται συνήθως να διατηρήσει την προσοχή του αμείωτη σε μια δραστηριότητα, διαβάζει και μαθαίνει κανόνες αλλά δεν μπορεί να τους εφαρμόσει στην πράξη, με αποτέλεσμα να παρατηρείται ασυνέπεια στις επιδόσεις του (π.χ. στην ορθογραφημένη γραφή), δυσκολεύεται και έχει μειωμένες επιδόσεις στα περισσότερα από τα μαθήματα, ακόμη και στις ξένες γλώσσες, ενώ και το «διάβασμα» των μαθημάτων απαιτεί περισσότερο χρόνο και κόπο από αυτό σε σχέση με τους συνομηλίκους του.

Η πραγματικότητα είναι λοιπόν ότι δεν πρόκειται ούτε για «αφηρημένα/αδιάφορα» ούτε για μειωμένης νοητικής ικανότητας παιδιά, αλλά για φυσιολογικής νοημοσύνης (εφόσον δεν συνυπάρχουν άλλες παθολογίες, π.χ. Νοητική Υστέρηση).

Ως εκ τούτου, η έγκαιρη διάγνωση του προβλήματος και κατ’ επέκταση η έγκαιρη παρέμβαση είναι ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για την ενίσχυση του παιδιού και τη βελτιστοποίηση των επιδόσεών του στις σχολικές απαιτήσεις, όσο και για την αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβάνονται και αντιμετωπίζουν το παιδί οι γονείς και το σχολικό πλαίσιο, μέσα από την κατανόηση των δυσκολιών του αλλά και των ικανοτήτων του.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ

• Συναντήσεις ομάδων μαθητών με εξειδικευμένο ψυχολόγο για τη διαχείριση του άγχους της εφηβείας και των εξετάσεων

• Συναντήσεις ομάδων γονέων ανά 15νθήμερο με εξειδικευμένο ψυχολόγο για τη διαχείριση του άγχους της εφηβείας

• Σεμινάρια επαγγελματικού προσανατολισμού και ανάλυση των δυσκολιών του νέου Λυκείου

• Πολιτιστικές εκδηλώσεις: Φεστιβάλ ερασιτεχνικής δημιουργίας, προβολή ταινιών, 

Και δεν σταματαμε…

Comments are closed.